Bijna weg... - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Jolanda Knol - WaarBenJij.nu Bijna weg... - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Jolanda Knol - WaarBenJij.nu

Bijna weg...

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Augustus 2013 | Nederland, Hoorn

Het is bijna zover... Vandaag ben ik uit Enschede vertrokken met een rugzak vol zomerkleding. Nog 3 nachtjes slapen en dan ga ik daadwerkelijk voor een jaar weg.

Het is uiteindelijk heel snel gegaan. De makelaar is op een donderdagochtend foto's wezen maken van mijn woning, die 's middags al op internet stonden. Maandag hing ze aan de lijn met de mededeling dat ze al twee (!) potentiële huurders had. Uiteindelijk komen er 3 Noorse studenten in mijn huis, die het derde jaar fysiotherapie ingaan, en al twee jaar in Nederland wonen. En vanaf dat moment begon het allemaal echt te lopen met de voorbereidingen. Abonnementen die opgezegd moeten worden, allerlei administratie die geregeld moet worden, en het allerbelangrijkste... Mijn huis verhuurklaar maken, wat zoveel betekent als kleine en grote klussen die gedaan moeten worden, en allerlei persoonlijke spullen opbergen. Ondertussen uitnodigingen maken voor een afscheidsfeest in de achtertuin. Zo heb ik het afgelopen half jaar van fase naar fase geleefd. Anderhalve week geleden een mooi feestje gehad en zo langzamerhand van allerlei mensen afscheid genomen.

Vanmiddag heb ik de voordeur achter me dichtgetrokken om er pas over ruim een jaar weer naar binnen te gaan.

Ik ben nu in Blokker, bij mijn ouders, om daar de laatste paar dagen door te brengen. Vrijdag ga ik 's morgens richting Schiphol, om daar door de familie uitgezwaaid te worden en daadwerkelijk op het vliegtuig te stappen.

Een jaar Bonaire staat voor de deur. Een jaar vol met nieuwe ervaringen, reizen en andere mogelijkheden.
Zoals jullie ongetwijfeld weten ga ik werken in het ziekenhuis, op de spoedeisende hulp. De functie wordt gecombineerd met ambulancewerk, en als het nodig is worden de patiënten naar een ander eiland (Aruba/Curacao) of het vaste land gebracht (Colombia/Venezuela). Dit gaat met een vliegtuig, en dit ga ik ook medisch begeleiden. Dit is een full-time baan (40 uur/week). Mijn plan is om op de vrije dagen te gaan eiland-hoppen en te leren zeilen. Aan het eind van dit avontuur wil ik gaan rondtrekken door Cuba en Suriname.

Ik meld me weer zodra ik op Bonaire ben, en zal ik jullie proberen een beetje jaloers te maken met mooie plaatjes van witte stranden, palmbomen en misschien een verdwaald cocktailtje.

  • 20 Augustus 2013 - 22:21

    Annieknol:

    het ga je goed en heel veel plezier we volgen je

  • 20 Augustus 2013 - 22:51

    Arjan Christenhusz:

    Hey Jolanda,

    Hele goede reis, veel werkplezier en vooral genieten!
    Ik ga graag je blog volgen.
    Groeten, Arjan

  • 21 Augustus 2013 - 00:41

    Arnold:

    Goeie reis, en eh .. hou ons op de hoogt hé!!
    Groet Arnold

  • 21 Augustus 2013 - 21:41

    Herman Post:

    Veel plezier. Goede reis.
    Groet herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 15 Maart 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 18877

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 29 Maart 2019

Peru, Bolivia en Colombia

01 September 2013 - 01 September 2014

Mijn Bonaire avontuur

Landen bezocht: